Esplugues de Llobregat

Comunicat de premsa en relació a la finalització del pacte de govern a Esplugues

• Actualizado:
  • Creado:

El PSC d’Esplugues de Llobregat dóna per finalitzat el pacte de Govern entre PSC i PDeCAT pel desgavell intern del PDeCAT local, i la pèrdua de confiança i entesa amb l'actual direcció

El "procés" o l' 1 d'Octubre, no han estat mai el motiu de la dissolució. Ni el PDeCAT, ni els seus regidors, han fet cap petició formal al PSC o l'alcaldia pel que fa a l' 1 d'Octubre

Després de les eleccions municipals del 24 de Maig del 2015, les formacions polítiques del PSC  i CiU  vàrem tancar un acord de governabilitat pel mandat 2015-2019

Aquest acord assenyala al seu preàmbul que “PSC i CiU acorden constituir un equip de govern conjunt basat en el mutu reconeixement de les seves identitats pròpies i des de la lleialtat institucional,  que aporti estabilitat al govern de la ciutat, tot recollint el missatge de la ciutadania a fi d’arribar a acords entre les diferents forces polítiques”

També concreta que “PSC i CiU fan palès que els valors que inspiren la seva actuació prioritària s’orienten en l’atenció de les persones i especialment els col·lectius més desafavorits, treballant per fer de l’ocupació al comerç i l’empresa font de la recuperació econòmica de tothom, lluitant per l’eradicació de la pobresa i contra l’exclusió social”

En aquest sentit ambdós formacions polítiques reconeixem el bon resultat  d’aquest acord durant els dos primers anys de mandat, temps en el que pràcticament s’han iniciat totes les mesures pactades en termes de polítiques socials, culturals, econòmiques, territorials, ocupacionals o de sostenibilitat entre d’altres, així com les inversions previstes i consensuades. Valorem doncs que ha estat un pacte fructífer i positiu per a la ciutat d’Esplugues.

Per la seva banda el PDeCAT a Esplugues va renovar la seva direcció local al desembre del 2016, escollint com a president el Sr. Pere Clota. A partir d'aquell moment el partit va iniciar un  procés de descrèdit i retirada de confiança als seus propis regidors demanant fins i tot que - el que havia estat el seu candidat 2 anys abans i actual regidor Albert Comellas i que, en la legislatura 2011-2015 va substituir a Roger Pons (candidat i portaveu de CiU) quan aquest darrer va deixar el grup municipal de CiU també per desavinences internes - deixés l'acta de regidor, cosa a la que aquest es va negar.

De fet, el PDeCAT justificava aquesta decisió per les “desavinences que aquest regidor manté amb l’executiva local” i el Sr. Pere Clota deia que la situació era "insostenible"

Per la seva banda, el Sr. Albert Comellas ha presentat una querella contra els 7 membres de la direcció del seu partit per amenaces, coacció i temptativa de malversació de caudals públics, sent encara avui el Sr. Comellas associat del partit i membre del grup municipal del PDeCAT a l'Ajuntament d'Esplugues.

El PSC lamenta que, amb la nova direcció hagi arribat el desgavell, la manca de coordinació i comunicació i especialment, la manca de suport del partit als seus propis regidors, fent que l'estabilitat inicial i mantinguda durant dos anys no sigui possible, i fent inviable també mantenir aquest acord de govern que ha estat positiu fins ara.

Ni el PDeCAT, ni els seus regidors, han fet cap petició formal al PSC d’Esplugues o l'alcaldia pel que fa a l' 1 d'Octubre, fet que posa de relleu que el trencament del pacte no té res a veure amb aquesta qüestió, d'altra banda pactada en el moment de signar l'acord.

Tampoc s’havia comunicat al PSC cap data de trencament i ni molt menys s’havia consensuat.

Per tot plegat, el PSC valora que avui no es donen les condicions polítiques ni de confiança per continuar de forma estable aquest acord de governabilitat, i és per això que es dóna per tancat l’acord de govern signat al juny del 2015, amb la voluntat de mantenir sempre entre les dues formacions polítiques una relació constructiva per millorar la nostra ciutat.

Ficheros adjuntos: